Beheren met Raad & Daad

Samen met Leeghuis uw woning veilig en professioneel verhuren is een goede eerste stap. Maar we kunnen meer voor u betekenen. Leeghuis kan u gedurende de gehele verhuurperiode blijven ondersteunen met Raad & Daad.

Door 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar, als aanspreekpunt voor u, en uw huurders te fungeren komt u nooit voor verassingen te staan en wordt altijd gepaste actie ondernomen wanneer dit nodig is.

Of het nu gaat om een woning die u verhuurt, of een (kleine) vastgoed portefeuille, Leeghuis biedt u altijd de juiste verhuur ondersteuning. Wilt u graag zelf eerste aanspreekpunt voor uw huurders zijn, of ontbreekt het u aan de tijd / mogelijkheid om dit te doen? Wilt u de huur gegarandeerd op de 28e van de maand op uw rekening hebben bijgeschreven? Met onze flexibele beheer oplossingen kunnen wij u ondersteunen waar dat nodig is en desgewenst het volledige beheer van u overnemen.

Of calamiteiten tijdens de verhuurperiode nu technisch, administratief of financieel van aard zijn; U kunt er gerust op zijn dat altijd de juiste actie, op het juiste moment wordt ondernomen!

In overleg kan er veel, maar in de praktijk werken we voor de meeste verhuurders met twee modules die los van elkaar, of tezamen, kunnen worden afgenomen.

  1. Administratief / financieel beheer
  2. Technisch beheer

Administratief / financieel beheer (per maand €35,- excl btw)

Wanneer u er voor kiest om het administratief / financieel beheer uit te besteden heeft u altijd een compleet overzicht van uw vastgoedportefeuille en bent u er van verzekerd dat alles op de juiste wijze is georganiseerd. Het maakt daarbij niet uit of dit nu een, of meerdere woningen betreft.

Op uw eigen online pagina heeft u een actueel overzicht van huurinkomsten, kosten, huurders, verrekeningen van voorschotbedragen, jaarlijkse huurverhogingen, huurovereenkomsten etc.
Een simpele druk op knop en u heeft alle gegevens die u kunt gebruiken voor, o.a., uw belastingaangifte.  

De voordelen op een rij:

  • Tevreden huurders - Alles is goed geregeld en er is altijd een aanspreekpunt voor u, en uw huurders. Alles wat “zakelijk” is wordt voor u georganiseerd. Het contact dat u zelf onderhoud met uw huurders kan daarom informeel zijn wat ervoor zorgt  dat de relatie met uw huurders gezond is, en blijft.
  • Uitbetaling huursom - De huursom, van de daaropvolgende maand, staat gegarandeerd de 28e van de maand op uw rekening. De borgsom wordt maandelijks gebruikt om deze garantie te kunnen geven, dus ook wanneer een huurder later betaalt, heeft u de huursom op uw rekening.
  • Adequaat debiteurenbeheer – Voorafgaand aan ondertekening van de huurovereenkomst heeft Leeghuis goed gekeken wie de (beoogde) huurders zijn, wat hun (woon)verleden is en wat hun inkomenspositie is. Wanbetaling voorkomen is dan ook het speerpunt van onze dienstverlening en komt in de praktijk slechts zeer zelden voor. Mocht betaling toch uitblijven wordt er direct actie ondernomen. De volgorde van werken hierbij:
  1. De 23e van de maand wordt de huurfactuur aan uw huurder verstuurd.
  2. U ontvangt op de 28e de huur. Hiertoe wordt de borgsom aangewend.
  3. Indien op de eerste van de maand de huursom niet is voldaan wordt de huurder direct herinnerd. Uiteraard gebeurd dit eerst persoonlijk en zonder verwijten.
  4. De 3e, 5e en 10e van de maand wordt de huurder gebeld en gemaild.
  5. Indien geen contact en/of betaalafspraak wordt op de 16e de deurwaarder ingeschakeld.
  • Overzicht – Op de dag van uitbetaling van de huursom ontvangt u een huurspecificatie. Hierop staat vermeldt; De geïnde huur, verrekening beheerkosten, BTW en eventuele facturen t.b.v. gepleegd onderhoud (dit laatste alleen wanneer u ook het technisch beheer heeft uitbesteed).
  • Gemak, rust en zekerheid – Doordat alle verhuur gerelateerde zaken professioneel en vakkundig zijn georganiseerd, en indien nodig de juiste actie wordt ingezet, kunt u er gerust op zijn dat het verhuren geen problemen met zich mee brengt.


Technisch beheer, alleen mogelijk in combinatie met administratief/financieel beheer (per maand totaal € 60,- (excl. BTW)
Wanneer u het financieel / administratief beheer wenst uit te besteden kunt u in aanvulling hierop ook het technisch beheer uitbesteden. U bent dan verzekert dat er bij calamiteiten direct en adequaat wordt gehandeld, maar ook dat het reguliere (groot) onderhoud niet uit het oog wordt verloren. Uiteraard gaat alles in overleg en houdt u grip op uw inkomsten en uitgaven.

De voordelen op een rij:

  • 24/7 bereikbaar:
    24 Uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor eventuele technische klachten en calamiteiten.
  • Eigen technische dienst:
    Als opdrachtgever bepaalt u zelf of u uw eigen leveranciers wilt inzetten voor technische klachten, of dat u het gemak van onze landelijke technische dienst wenst. Elke opdracht wordt voorafgaand aan de uitvoering door u goedgekeurd. U verkrijgt het laagste uurtarief er worden geen voorrijkosten berekend.
  • Kostenbesparing op elke klus:
    De landelijke inzet resulteert in een sterke inkoopkracht op alle technische leveranciers. Of het nu gaat over loodgieter werkzaamheden, elektra, CV installatie, timmerwerk etc., u maakt altijd gebruik van voordelige tarieven, zonder voorrijkosten!

Verzekeringen:
Wij coördineren voor u alle schadeaangelegenheden welke onder de dekking van u verzekeringspolis(sen) vallen.

Inkoop archief:
Alle relevante documenten worden zorgvuldig gearchiveerd en zijn te allen tijde op te vragen.
Zo heeft u altijd inzicht in de afspraken met o.a. leverancierscontracten, inspectierapporten, huurovereenkomsten, opleveringsdocumenten, bouwtekeningen etc.

 

Neem contact op met Leeghuis

Persoonlijk advies? Neem contact op met Leeghuis - verkopen en verhuren

Inschrijven als verhuurder

ik wil mijn woning verhuren